fbpx

תפריט אימונים? יש לכם! ותפריט תזונה?

לשתף את הפוסט

המון מתאמנים מתגאים בנתונים (המרשימים!) הבאים: "אני מתאמן לפחות 4 פעמים בשבוע באימוני כוח", "תוך חודש הכפלתי את כמות החזרות והסטים", "אני כובש את מטרות האימון שלי בעקביות כבר חצי שנה" והרשימה עוד ארוכה. ואכן, בכל הקשור ל"תפריט האימונים" (אם תרצו, תוכנית האימונים), מסתמנת מודעות גבוהה ודבקות מעוררת השראה.

עם זאת, לא כל המתאמנים (ואנו מתנצלים מראש בפני אלו שכן), מעניקים את אותה החשיבות לתפריט ההכרחי הנוסף – תפריט התזונה ("אחטוף כבר משהו אחרי האימון, בזרימה"). את תפריט האימונים בונה לכם המאמן האישי. ואת תפריט תזונת הספורט? תזונאית ספורט!

תזונת ספורט – את מי היא צריכה לעניין?

אתם בטח מבינים כבר מהשם למי היא מיועדת: לכל מי שעוסק בספורט באופן תחרותי/אינטנסיבי. לכל מתאמן ישנן מטרות ספציפיות, כאשר כבישתן מותנית בין היתר בתפריט תזונה מתאים. המטרות יכולות להיות חיטוב, ירידה במשקל, עלייה במשקל או שמירה על משקל. תפקידה של התזונאית לבנות תפריט שיקדם אתכם אל עבר המטרות. תזונה מאוזנת, מדויקת (!) ומתאימה למאפייניו וצרכיו הפיסיים של המתאמן, תיצור אפקט משולש אדיר:

  • אנרגיה גבוהה יותר באימונים (אנרגיה = יעילות!)
  • תהליכי התאוששות קלים עד לא מורגשים
  • כששני אלו מתקיימים, הסיכוי לכבוש את המטרות – עולה

בניית תפריט ספורט – איך היא עובדת?

לפני הכל: עליכם לבחור תזונאית ספורט מוסמכת, כאשר כדאי לתת עדיפות לתזונאית מומלצת ובעלת ניסיון. תחילה, התזונאית תבנה "פרופיל מתאמן" שיאפשר לה לבנות תפריט תזונה מתאים. הפרופיל נבנה בהתאם לנתונים האישיים שלכם: מין, משקל וגובה, מספר האימונים השבועי, סוג האימונים, משך האימונים (עשרים דקות או שעתיים?). 

כמו כן, נלקחים בחשבון הנתונים הבאים: אורח חיים (לדוגמא: אוכלים לפי דיאטת קיטו), רגישויות מסוימות למזון (לדוגמא: רגישות לאגוזים), העדפות באוכל, מספר הארוחות שאתם אוכלים ביום וכן הלאה. 

דברים שחשוב לדעת על תפריטי ספורט:

  • יתכן והתפריט שיוצע לכם לא יהיה קבוע לכל השבוע, אלא לפי ימים. הרציונאל: התאמת תפריט בהתאם לסוג האימון שאתם מבצעים בכל יום וכמות הקלוריות שאתם שורפים.
  • נכון, ישנם המון תפריטי ספורט ברשת, אך אף אחד מהם לא מותאם לכם באופן אישי. תפריט הנתפר למידותיכם בהכרח יהיה אפקטיבי יותר, זכרו זאת
  • חשוב לעדכן את התזונאית לפחות אחת לחודש בתחושותיכם הפיסיות (שבעים ומרוצים או עייפים וחלשים?), מידת ההנאה מהתפריט ובעיקר – אם הוא אכן מקדם אתכם אל עבר מטרותיכם

האם יש מקום לאבקות וחטיפי בחלבון בתפריטי ספורט?

לא רק שיש להם מקום, אלא שהתפריט נבנה תוך התחשבות מלאה בהם! באופן טבעי, תזונאית הספורט תעניק חשיבות אדירה לצריכת החלבון היומית (ואף תמליץ לכם על הכמות המדויקת לכם). במסגרת התפריט יוצעו לכם שלל אפשרויות לצריכת חלבון – מביצים קשות ועד סלמון אפוי. כמו כן, יוצע לכם לבצע "השלמות" באמצעות שייק חלבון (25.3 גרם חלבון בשייק), לצרוך חטיפים איכותיים עשירים בחלבון וכיוצא בזה. 

אז איך אתם אוהבים את שייק החלבון שלכם – בטעם מייפל וקינמון, שוקולד סופלה, קצפת ועוגיות או עוגת וניל? לשאלות, ייעוץ או המלצות על מוצרים, התקשרו – 03-527-8104

פוסטים נוספים

עשירה בחומצות אמינו, ספיגה מהירה ואיכותית

אבקת חלבון whey concentrate של Emc2 הינה אבקת חלבון המכילה חלבון מסוג מי גבינה מרוכז בלבד, לספיגה במהירות האור. הפורמולה מספקת ערך ביולוגי גבוה במיוחד, בעלת פרופיל עשיר של חומצות אמינו הדרושות לגוף, ונספגת במהירות וביעילות בגוף.

החלבון באבקה זו נספג במהירות בגוף ולכן כדאי לצרוך אותה בסמוך לאימון ורצוי בשעות הבוקר.

Emc2 whey concentrate היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מרוכזת. היא מכילה יותר מ-80% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם כ-25.3 גרם חלבון. ספיגת החלבון בגוף מהירה במיוחד ולכן מומלץ לצרוך אותה בסמוך לאימון, על מנת להחזיר לגוף במהירות את החלבון שאיבד. 

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון מרוכז Emc2 מכילה 2.6 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להוסיף אותה לדגני הבוקר, או ליוגורט עם פירות ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

יותר פרוטאין, פחות פחמימות וסוכר

אבקת חלבון איזולט של Emc2 הינה אבקת חלבון מבודד על בסיס מי גבינה, להעלאת מסת שריר במהירות האור. הפורמולה פותחה במיוחד לספיגה מהירה, כך שהגוף שלך יקבל בחזרה את החלבון שאיבד, מיד לאחר האימון.

מרבית אבקות החלבון בשוק הן למעשה תרכיז ומכילות לכל היותר 80% פרוטאין, כאשר 20 האחוזים הנותרים מורכבים מפחמימות ושומנים.

Emc2 איזולט היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מבודדת. היא מכילה יותר מ-88% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם 26.7 גרם חלבון. כן, זה כמעט חלבון טהור. מה שהופך את הספיגה שלו למהירה במיוחד. כשאחוז הפרוטאין כל כך גבוה, הספיגה שלו במערכת העיכול קלה יותר, כך שהחלבון מגיע מהר יותר לשרירים שלך, ומעודד התאוששות מהירה שלהם.

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון של Emc2 מכילה 2.78 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

נטול לקטוז

אי סבילות ללקטוז? אל דאגה!

הודות לחלבון המבודד, אבקת חלבון Emc2 בטוחה לשימוש גם עבור הרגישים לסוכר החלב.

כמה בטוחה? בעוד כוס אחת של 200 מ"ל חלב מכילה כ-10 גרם לקטוז, מנה של 33 גרם אבקת חלבון Emc2 בשילוב מים מכילה פחות מ-0.6 גרם לקטוז.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להכין לביבות חלבון מעולות, וופלים, קאפקייקס ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

דילוג לתוכן