fbpx

אבקות חלבון תופעות לוואי – מה חשוב לדעת?

אבקות חלבון תופעות לוואי

לשתף את הפוסט

נדירים הספורטאים והמתאמנים הפעילים שלא צורכים אבקות חלבון: הן נגישות, נוח לצרוך אותן והודות להן ניתן לשבוע במהירות ולהזין את הגוף בכמות נאה של חלבון איכותי. לצד היתרונות הרבים, חשוב שתטפחו מודעות לדבר אחד נוסף: תופעות לוואי אפשרויות. 

אז רגע לפני שאתם מכינים לעצמכם עוד שייק מזין, אנו מבקשים לשתף אתכם בנושא אבקות חלבון תופעות לוואי. חשוב להדגיש: מרבית תופעות הלוואי אינן מתייחסות באופן ישיר וספציפי לאבקות חלבון, אלא לצריכה מופרזת של חלבון באופן כללי. ומה מגדיר את הצריכה כ"מופרזת"? צריכת כמות חלבון גבוהה יותר מזו המומלצת לכל אדם – בהתאם למשקל גופו ומידת הפעילות הגופנית שלו.

חכו רגע לפני שאתם מכריזים על "חגיגת חלבונים"

החלבונים חיוניים ונחוצים לכל אחד – לאלו הפעילים גופנית וגם לאלו שלא. הבעיה מתחילה כשצריכת החלבונים אינה מבוקרת, והופכת להיות "חגיגת אכול כפי יכולתך". מאחר שהחלבונים תורמים לבניית השרירים, ישנם אלו הסבורים כי ככל שצורכים יותר מהם, כך יותר טוב. 

ובפועל? צריכה שאינה מידתית (כמות גבוהה יותר מזו שמומלצת לכם באופן אישי), עלולה להציף תופעות לוואי שונות. השכיחה שביניהן? השמנה. ואיך זו נוצרת? די בקלות: על מנת להכין שייק חלבון, עליכם לערבב את הנוזל עם אבקת החלבון. בחרתם בנוזל מסוג מיץ תפוזים או חלב? זכרו כי הם מכילים לא מעט קלוריות, ועלולים לגרום לחריגה מסך הקלוריות היומי המומלץ. 

אבקות חלבון תופעות לוואי בקרב הרגישים ללקטוז

ישנם לא מעטים שסובלים מרגישות ללקטוז (המוכר גם בשמו "סוכר החלב"). לצד אלו שמודעים לרגישות וכך גם יודעים לצרוך מוצרי חלב בכמות מבוקרת, ישנם אלו שלא מקשרים בין תופעות לוואי מסוימות ובין צריכת מוצרים המכילים לקטוז. 

ומדוע אנו מדגישים זאת? משום שאבקות החלבון שלנו חלביות, כאשר המרכיב הראשון בהן הוא אבקת חלבון מי גבינה מרוכזת (כ-98%). אנשים שצורכים חלב וסובלים מרגישות ללקטוז, עלולים לחוש תופעות לוואי שכיחות: כאבי בטן ונפיחות.

אבקות חלבון תופעות לוואי

שותים חלבונים? רק אל תשכחו גם לאכול אותם

מאחר שאספקת חלבונים לגוף בצורת שייק חלבון פשוטה ונוחה, פעמים רבות מעדיפים אותו על פני ארוחה גדולה הנשענת על דגים, גבינות ובשר. במקרים שכאלו הגוף אמנם מקבל חלבון, אך מחסירים ממנו ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים החיוניים לו. גם עם צריכת אבקות חלבון, מילת המפתח היא איזון.

ההמלצה שלנו: התייעצו עם תזונאית ספורט באשר לצריכת האבקות

לרכוש אבקת חלבון ולצרוך אותה ללא ייעוץ מקצועי מקדים? זו בהחלט אפשרות. עם זאת, מאחר שישנה התעניינות טבעית (ואחראית!) סביב הנושא של תופעות הלוואי, מומלץ בחום לשלב את האבקות בתפריט לאחר ייעוץ של תזונאית ספורט. 

במעמד הייעוץ, התזונאית תאפיין את הרגישויות השונות שלכם (במידה וישנן כאלו), תבנה בעבורכם תפריט מותאם אישית ותיידע אתכם באשר לתופעות הלוואי השכיחות. המודעות שלכם לנושא של אבקות חלבון תופעות לוואי, תפחית משמעותית את הסיכוי שתסבלו מהן.

לפרטים נוספים אודות אבקות החלבון שלנו, אתם מוזמנים לפנות אלינו כעת ונשמח לסייע – 03-527-8104

פוסטים נוספים

עשירה בחומצות אמינו, ספיגה מהירה ואיכותית

אבקת חלבון whey concentrate של Emc2 הינה אבקת חלבון המכילה חלבון מסוג מי גבינה מרוכז בלבד, לספיגה במהירות האור. הפורמולה מספקת ערך ביולוגי גבוה במיוחד, בעלת פרופיל עשיר של חומצות אמינו הדרושות לגוף, ונספגת במהירות וביעילות בגוף.

החלבון באבקה זו נספג במהירות בגוף ולכן כדאי לצרוך אותה בסמוך לאימון ורצוי בשעות הבוקר.

Emc2 whey concentrate היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מרוכזת. היא מכילה יותר מ-80% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם כ-25.3 גרם חלבון. ספיגת החלבון בגוף מהירה במיוחד ולכן מומלץ לצרוך אותה בסמוך לאימון, על מנת להחזיר לגוף במהירות את החלבון שאיבד. 

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון מרוכז Emc2 מכילה 2.6 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להוסיף אותה לדגני הבוקר, או ליוגורט עם פירות ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

יותר פרוטאין, פחות פחמימות וסוכר

אבקת חלבון איזולט של Emc2 הינה אבקת חלבון מבודד על בסיס מי גבינה, להעלאת מסת שריר במהירות האור. הפורמולה פותחה במיוחד לספיגה מהירה, כך שהגוף שלך יקבל בחזרה את החלבון שאיבד, מיד לאחר האימון.

מרבית אבקות החלבון בשוק הן למעשה תרכיז ומכילות לכל היותר 80% פרוטאין, כאשר 20 האחוזים הנותרים מורכבים מפחמימות ושומנים.

Emc2 איזולט היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מבודדת. היא מכילה יותר מ-88% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם 26.7 גרם חלבון. כן, זה כמעט חלבון טהור. מה שהופך את הספיגה שלו למהירה במיוחד. כשאחוז הפרוטאין כל כך גבוה, הספיגה שלו במערכת העיכול קלה יותר, כך שהחלבון מגיע מהר יותר לשרירים שלך, ומעודד התאוששות מהירה שלהם.

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון של Emc2 מכילה 2.78 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

נטול לקטוז

אי סבילות ללקטוז? אל דאגה!

הודות לחלבון המבודד, אבקת חלבון Emc2 בטוחה לשימוש גם עבור הרגישים לסוכר החלב.

כמה בטוחה? בעוד כוס אחת של 200 מ"ל חלב מכילה כ-10 גרם לקטוז, מנה של 33 גרם אבקת חלבון Emc2 בשילוב מים מכילה פחות מ-0.6 גרם לקטוז.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להכין לביבות חלבון מעולות, וופלים, קאפקייקס ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

דילוג לתוכן