fbpx

בואו נדבר על אבקת חלבון חסרונות

אבקת חלבון חסרונות

לשתף את הפוסט

האם אנחנו מופתעים שגם אתם בחרתם לספק לגופכם חלבון באמצעות אבקות איכותיות? כמובן שלא! אבקות החלבון הפכו את אספקת-צריכת החלבון לנגישה, נוחה, מהירה וטעימה (!), ומסיבות אלו ספורטאים ומתאמנים בוחרים בהן בכל יום מחדש. 

היתרונות רבים וברורים לכם, אך האם יצא לכם להעמיק בנושא של אבקת חלבון חסרונות? כבר נציין ונרגיע כי החסרונות אינם רבים, והיתרונות בהחלט מתעלים עליהם. עם זאת, צריכה אחראית ונבונה מתבססת בהכרח על היכרותכם את החסרונות היחסיים. הכינו לעצמכם שייק חלבו ובואו נצא לדרך!

"מי צריך דגים וגבינות כשיש שייק מחלבונים איכותיים?"

כל אדם – פעיל או לא פעיל גופנית, נדרש לספק לגופו כמות X של חלבון בכל יום. לדוגמא: לאדם פעיל גופנית במשקל 84 קילוגרמים, יומלץ לצרוך כ-100 גרם חלבון לערך. 

מאחר שצריכת החלבון בצורת שייק סופר-נוחה, למתאמנים רבים אין בעיה לספק לגוף את כל כמות החלבון היומית בצורה זו. האם מומלץ לעשות זאת? התשובה היא שלא כמובן. 

אספקת החלבון לגוף חייבת להתבסס גם על חלבונים מהחי ומהטבע, כאלו המספקים לגוף ערך נוסף בדמות סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. ההמלצה שלנו: שמרו על איזון שבא לידי ביטוי בתפריט מזין (!) הנשען על מזונות מהחי, מהטבע ועל אבקות חלבון / חטיפי חלבון.

אבקת חלבון חסרונות

פיתוח תלות באבקות החלבון

אי אפשר לדבר על אבקת חלבון חסרונות, מבלי לדבר על המתאמנים שמפתחים סוג של תלות באבקות. ועל מה אנחנו מדברים? אתם יודעים בטח טוב יותר מאיתנו כי הכנת מזון איכותי דורשת השקעה בזמן (מהקניות ועד העמידה הממושכת במטבח). 

ומדוע אנו מציינים זאת? משום שישנם מתאמנים שמתעצלים להכין לעצמם ארוחות גדושות בחלבון, ועוד יותר מתעצלים לנהל טבלאות המפרטות את הארוחות וכמות החלבון שבהן. מתאמנים אלו כמעט שלא צורכים מזונות עשירים בחלבון, וזהו חיסרון בפני עצמו: 

  • מתפתח באבקות תלות שאינה מומלצת בריאותית (כפי שציינו בסעיף הקודם)
  • אינכם נערכים עם קניות של חלבונים מהטבע ומהחי? במצב בו תתקעו ללא אבקות/חטיפי חלבון, אתם עלולים ליפול לנשנושים לא בריאים החורגים בהכרח מתפריט תזונת הספורט שלכם
  • המלצתנו: אבקות חלבון במזווה שלכם – מבורכות! עם זאת, אל תשכחו לרכוש (ולאכול!) קטניות, דגנים, בשרים ודגים המאופיינים בכמות חלבון גבוהה

אבקת חלבון חסרונות – החיסרון שבצריכה מופרזת…

נסו לחשוב על המאכל האהוב עליכם ביותר – זה שישבור לכם כל דיאטה! כעת, דמיינו לעצמכם שהייתם אוכלים אותו שלוש פעמים ביום במשך חודש. האם לדעתכם הייתם מצליחים ליהנות מהמאכל הזה גם ביום השלושים? אנחנו מנחשים שתשובתכם היא לא. 

ומדוע אנו מציינים זאת? משום שצריכה מופרזת של אבקות חלבון לא רק שאינה מומלצת בריאותית, אלא שהיא עלולה להביא אתכם מהר מאד למצב של מיצוי וסלידה.

למרות שניתן להעמיק בנושא של אבקת חלבון חסרונות אפילו יותר, אלו הם החסרונות העיקריים: צריכה מופרזת שעלולה לגרום להשמנה ולמיצוי, פיתוח תלות באבקות והחסרת מינרלים וויטמינים מהגוף. יש לכם שאלות נוספות? אנו עומדים לרשותכם ונשמח לשמוע מכם – 03-527-8104

פוסטים נוספים

עשירה בחומצות אמינו, ספיגה מהירה ואיכותית

אבקת חלבון whey concentrate של Emc2 הינה אבקת חלבון המכילה חלבון מסוג מי גבינה מרוכז בלבד, לספיגה במהירות האור. הפורמולה מספקת ערך ביולוגי גבוה במיוחד, בעלת פרופיל עשיר של חומצות אמינו הדרושות לגוף, ונספגת במהירות וביעילות בגוף.

החלבון באבקה זו נספג במהירות בגוף ולכן כדאי לצרוך אותה בסמוך לאימון ורצוי בשעות הבוקר.

Emc2 whey concentrate היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מרוכזת. היא מכילה יותר מ-80% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם כ-25.3 גרם חלבון. ספיגת החלבון בגוף מהירה במיוחד ולכן מומלץ לצרוך אותה בסמוך לאימון, על מנת להחזיר לגוף במהירות את החלבון שאיבד. 

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון מרוכז Emc2 מכילה 2.6 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להוסיף אותה לדגני הבוקר, או ליוגורט עם פירות ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

יותר פרוטאין, פחות פחמימות וסוכר

אבקת חלבון איזולט של Emc2 הינה אבקת חלבון מבודד על בסיס מי גבינה, להעלאת מסת שריר במהירות האור. הפורמולה פותחה במיוחד לספיגה מהירה, כך שהגוף שלך יקבל בחזרה את החלבון שאיבד, מיד לאחר האימון.

מרבית אבקות החלבון בשוק הן למעשה תרכיז ומכילות לכל היותר 80% פרוטאין, כאשר 20 האחוזים הנותרים מורכבים מפחמימות ושומנים.

Emc2 איזולט היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מבודדת. היא מכילה יותר מ-88% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם 26.7 גרם חלבון. כן, זה כמעט חלבון טהור. מה שהופך את הספיגה שלו למהירה במיוחד. כשאחוז הפרוטאין כל כך גבוה, הספיגה שלו במערכת העיכול קלה יותר, כך שהחלבון מגיע מהר יותר לשרירים שלך, ומעודד התאוששות מהירה שלהם.

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון של Emc2 מכילה 2.78 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

נטול לקטוז

אי סבילות ללקטוז? אל דאגה!

הודות לחלבון המבודד, אבקת חלבון Emc2 בטוחה לשימוש גם עבור הרגישים לסוכר החלב.

כמה בטוחה? בעוד כוס אחת של 200 מ"ל חלב מכילה כ-10 גרם לקטוז, מנה של 33 גרם אבקת חלבון Emc2 בשילוב מים מכילה פחות מ-0.6 גרם לקטוז.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להכין לביבות חלבון מעולות, וופלים, קאפקייקס ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

דילוג לתוכן