fbpx

חלבון מהצומח או אבקת חלבון – מה יותר יעיל לגוף?

חלבון מהצומח או אבקת חלבון – מה יותר יעיל לגוף?

לשתף את הפוסט

חלבון מהצומח Vs אבקת חלבון – מה יעיל יותר לגוף שלכם – יצאנו לבדוק!

האם התבססות על תזונה צמחונית או טבעונית הינה מספקת מבחינת כמות החלבונים הדרושה לגוף, או שמא נזדקק לאבקת חלבון להשלמת הפערים? התשובות לפניכם

אחת השאלות שמעסיקות שוב ושוב את הקהילה הרפואית והספורטיבית כאחד, נעוצה באיכות החלבונים הנחוצה לגופנו. האם צריכה של חלבון מסוים הינה מספקת עבורנו או שמא כדאי לשלב בין מספר סוגי חלבונים (מן החי, צומח או אבקות חלבון) על מנת להעניק לנו אפקט מנצח אשר יועיל לגופנו. 

ובכן, אין תמימות דעים לגבי שאלה זו, אולם הרשו לנו בכל זאת לערוך עבורכם השוואה שאולי תצליח אחת ולתמיד לעשות לנו סדר: חלבון מהצומח או אבקת חלבון – מה יותר יעיל לגוף?

חומצות אמינו כאבן יסוד לבניין הגוף

בבואנו לחקור את השאלה, חלבון מהצומח או אבקת חלבון – מה יותר יעיל לגוף, עלינו להבין ראשית כי כבני אדם אנו זקוקים ל-20 חומצות אמינו שונות המצויות בטבע (בין אם במוצרים מן החי, כמו גם ביצים וקטניות, או בחלבון מן הצומח). ההבדל בין חומצות האמינו נעוץ למעשה בהרכבן, שכן בכל חומצה קיימת שרשרת חומצות אמינו אחרת, בעלת סדר ומבנה מרחבי שונה. אין לנו את הפריבילגיה "לוותר" אפילו על חומצת אמינו אחת, כך שעלינו למצוא דרך לצרוך אותן – דרך מוצרים מן החי, מן הצומח או באמצעות אבקות חלבון מסוגים שונים. 

ראוי לציין כי מחקרים שונים גילו כי חלבון שמקורו מהצומח, לרבות סויה, חיטה, אפונה, שעועית, קינואה, עשוי להיספג בצורה טובה יותר בגוף ולאפשר סינתזת שריר משופרת. מי שמתבססים על מחקרים אלו הינם בעיקר ספורטאים או מפתחי גוף המעוניינים לפתח קריירה מקצועית או לכבוש יעדים גופניים כאלו ואחרים, תוך שמירה על תזונה צמחונית או טבעונית. מצד שני, חלבונים מן הצומח עשויים לכלול פחמימות העומדות בסתירה עם מטרות חיטוב או הרזיה למשל. מסיבה זו פותחו במרוצת השנים שורה של אבקות חלבונים מתערובות חלבונים מן הצומח, אך בהיעדר פחמימות או בכמות מצומצמת בלבד.

אבקת חלבון – פתרון מיטבי?

הצמחונים שבינינו או מי שהינם רגישים לחלב ו/או מקורות אחרים מן החי, המעוניינים בשמירה על כמות החלבונים הדרושה לשיפור המראה והמטרות הגופניות שלהם, נוטים לצרוך לעיתים תכופות אבקת חלבון. זוהי למעשה חלופה איכותית לא פחות אשר טומנת בחובה את החלבון הטהור לו זקוק גופנו. רוב אבקות החלבון המשווקות כיום אינן מכילות סוכרים או פחמימות (או בכמות מזערית) ומספקות במנת סקופ אחת, הספק חלבון טהור הנע בין 20-30 גרם חלבון.

ההמלצה הגורפת מצד תזונאים בעלי השקפות שונות, היא לצרוך חלבון ממגוון רחב של מזונות ממקורות שונים, בדגש על העוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע המבקשים להגיע לתוצאות מסוימות (העלאת מסה, חיטוב או ירידה במשקל).

פוסטים נוספים

עשירה בחומצות אמינו, ספיגה מהירה ואיכותית

אבקת חלבון whey concentrate של Emc2 הינה אבקת חלבון המכילה חלבון מסוג מי גבינה מרוכז בלבד, לספיגה במהירות האור. הפורמולה מספקת ערך ביולוגי גבוה במיוחד, בעלת פרופיל עשיר של חומצות אמינו הדרושות לגוף, ונספגת במהירות וביעילות בגוף.

החלבון באבקה זו נספג במהירות בגוף ולכן כדאי לצרוך אותה בסמוך לאימון ורצוי בשעות הבוקר.

Emc2 whey concentrate היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מרוכזת. היא מכילה יותר מ-80% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם כ-25.3 גרם חלבון. ספיגת החלבון בגוף מהירה במיוחד ולכן מומלץ לצרוך אותה בסמוך לאימון, על מנת להחזיר לגוף במהירות את החלבון שאיבד. 

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון מרוכז Emc2 מכילה 2.6 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להוסיף אותה לדגני הבוקר, או ליוגורט עם פירות ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

יותר פרוטאין, פחות פחמימות וסוכר

אבקת חלבון איזולט של Emc2 הינה אבקת חלבון מבודד על בסיס מי גבינה, להעלאת מסת שריר במהירות האור. הפורמולה פותחה במיוחד לספיגה מהירה, כך שהגוף שלך יקבל בחזרה את החלבון שאיבד, מיד לאחר האימון.

מרבית אבקות החלבון בשוק הן למעשה תרכיז ומכילות לכל היותר 80% פרוטאין, כאשר 20 האחוזים הנותרים מורכבים מפחמימות ושומנים.

Emc2 איזולט היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מבודדת. היא מכילה יותר מ-88% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם 26.7 גרם חלבון. כן, זה כמעט חלבון טהור. מה שהופך את הספיגה שלו למהירה במיוחד. כשאחוז הפרוטאין כל כך גבוה, הספיגה שלו במערכת העיכול קלה יותר, כך שהחלבון מגיע מהר יותר לשרירים שלך, ומעודד התאוששות מהירה שלהם.

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון של Emc2 מכילה 2.78 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

נטול לקטוז

אי סבילות ללקטוז? אל דאגה!

הודות לחלבון המבודד, אבקת חלבון Emc2 בטוחה לשימוש גם עבור הרגישים לסוכר החלב.

כמה בטוחה? בעוד כוס אחת של 200 מ"ל חלב מכילה כ-10 גרם לקטוז, מנה של 33 גרם אבקת חלבון Emc2 בשילוב מים מכילה פחות מ-0.6 גרם לקטוז.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להכין לביבות חלבון מעולות, וופלים, קאפקייקס ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

דילוג לתוכן