fbpx

שאלת מיליון הדולר: תוסף חלבון או חלבון מן הטבע?

תוסף חלבון או חלבון מן הטבע?

לשתף את הפוסט

צריכת תוספי חלבון לעומת מקורות חלבון טבעיים – מתי זה יותר נוח? 

אחת השאלות שמעסיקות השכם והערב את ציבור המתאמנים באשר הוא, מקורה סביב נושא צריכת החלבון. האם ניתן להשיג את מבוקשנו, קרי הגעה למכסת החלבונים הדרושה לצורך עלייה במסת שריר, באמצעות מקורות חלבון טבעיים בלבד? או שמא אין מנוס מצריכה של תוספי חלבון כחלק מהתפריט התזונתי השגור עבור כל אחד ואחת מאיתנו.

ראוי להבהיר ראשית כי לא מדובר במתמטיקה או במדעים מדויקים, ולכן אין תשובה אחת נכונה. בסופו של יום אנו שונים במבנה הגופני האחד מהשני, אם כי עלינו לצרוך כמות מספקת של חלבונים לשם בניית השריר אשר נעה בין 1.2-2 גרם חלבון לכל משקל גוף (המספר המדויק משתנה בין גברים לנשים והינו כפוף למשתנים גופניים נוספים).

עם זאת, ניכר כי הרוב המכריע מבין הספורטאים אשר מצליחים למצות את יכולותיהם הגופניות, מצליחים לשלב בין תזונה מאוזנת הכוללת מקורות חלבון טבעיים, כדוגמת מוצרי בשר, עוף, חלב, ביצים, קטניות ועוד, בצוותא עם תוספי חלבון (חטיפי חלבון, אבקות חלבון ועוד) המסייעים להגיע למכסת החלבון הדרושה לכל מתאמן בהתאם לנתוניו האינדיבידואליים.

את החלבונים רצוי לצרוך בחלוקה שווה לאורך היום במסגרת ארוחות מאוזנות (בכל 3-4 שעות) ובשילוב עם יתר אבות המזון, לרבות פחמימות, ויטמינים ומינרלים.

אחת ולתמיד – צריכת תוספי חלבון לעומת מקורות חלבון טבעיים – מתי זה יותר נוח? 

תוספי חלבון למיניהם מהווים בשנים האחרונות רכיב חשוב בהרגלי התזונה של מתאמנים וספורטאים בכל הרמות. בשל היותם של תוספים אלו נגישים וקומפקטיים (חטיפים קטנים או אבקות הניתנות לערבוב מהיר בשילוב מים או חלב) הם הופכים לזמינים ומאפשרים לכל אחד מאיתנו לצרוך אותם בזמן ובמקום המתאים לנו. 

לראיה, השפע החלבוני הקיים בעידן הנוכחי מאפשר לנו למעשה לתכנן בצורה מושכלת את התפריט היומי שלנו. כך יתכן שבארוחת הבוקר, הצהריים והערב נצליח להגיע למכסת החלבונים הדרושה באמצעות מקורות טבעיים, אולם בשעות התפר שבין הארוחות או לאחר אימון, ישמש תוסף החלבון כתמריץ בעל ערך מוסף וכרכיב מרכזי לתהליך סינתזת ובניית השריר, וככזה התורם לתהליך ההתאוששות של מערכת השרירים לאחר פעילות גופנית.

אז מה למדנו? אינטגרציה נכונה על טהרת החלבון היא הסוד בדרך להצלחה ועמידה ביעדים. אין חוקים או כללים ביחס לצריכת החלבון, כאשר כל שעלינו להקפיד עליו הוא לעמוד במכסת החלבונים הדרושה, בין אם ממקורות חלבון טבעיים או בין אם באמצעות תוספי חלבון למיניהם. 

על כל פנים, במידה והנכם מעוניינים להעמיק בנושא ולהרחיב את הידע ביחס לאופציות החלבון המוצעות דרך הטבע והתעשייה גם יחד, מומלץ להיעזר בשירותיו של תזונאי מוסמך שיוכל מצידו להעניק לכם מידע מקיף וממצה שערכו לא יסולא בפז.

פוסטים נוספים

עשירה בחומצות אמינו, ספיגה מהירה ואיכותית

אבקת חלבון whey concentrate של Emc2 הינה אבקת חלבון המכילה חלבון מסוג מי גבינה מרוכז בלבד, לספיגה במהירות האור. הפורמולה מספקת ערך ביולוגי גבוה במיוחד, בעלת פרופיל עשיר של חומצות אמינו הדרושות לגוף, ונספגת במהירות וביעילות בגוף.

החלבון באבקה זו נספג במהירות בגוף ולכן כדאי לצרוך אותה בסמוך לאימון ורצוי בשעות הבוקר.

Emc2 whey concentrate היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מרוכזת. היא מכילה יותר מ-80% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם כ-25.3 גרם חלבון. ספיגת החלבון בגוף מהירה במיוחד ולכן מומלץ לצרוך אותה בסמוך לאימון, על מנת להחזיר לגוף במהירות את החלבון שאיבד. 

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון מרוכז Emc2 מכילה 2.6 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להוסיף אותה לדגני הבוקר, או ליוגורט עם פירות ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

יותר פרוטאין, פחות פחמימות וסוכר

אבקת חלבון איזולט של Emc2 הינה אבקת חלבון מבודד על בסיס מי גבינה, להעלאת מסת שריר במהירות האור. הפורמולה פותחה במיוחד לספיגה מהירה, כך שהגוף שלך יקבל בחזרה את החלבון שאיבד, מיד לאחר האימון.

מרבית אבקות החלבון בשוק הן למעשה תרכיז ומכילות לכל היותר 80% פרוטאין, כאשר 20 האחוזים הנותרים מורכבים מפחמימות ושומנים.

Emc2 איזולט היא אבקת חלבון העשויה ממי גבינה מבודדת. היא מכילה יותר מ-88% חלבון מזוקק, ללא תוספות מיותרות. כך שבכל מנה מומלצת של 33 גרם אבקה, ישנם 26.7 גרם חלבון. כן, זה כמעט חלבון טהור. מה שהופך את הספיגה שלו למהירה במיוחד. כשאחוז הפרוטאין כל כך גבוה, הספיגה שלו במערכת העיכול קלה יותר, כך שהחלבון מגיע מהר יותר לשרירים שלך, ומעודד התאוששות מהירה שלהם.

ריכוז גבוה של לאוצין

על מנת שיתרחש תהליך אופטימלי של סינתזת חלבון בשרירים, נדרשת כמות לאוצין של 2-3 גרמים למנה אחת. סף זה של לאוצין מאפשר את הפעלת האנזים mTOR האחראי על בניית החלבונים בשריר. מנה אחת של אבקת חלבון של Emc2 מכילה 2.78 גרם לאוצין.

מעבר לבניית החלבון בשריר, ריכוז כזה גבוה של לאוצין, יוצר תגובה בשריר ולמעשה מלמד אותו לבנות את השריר בעצמו.

נטול לקטוז

אי סבילות ללקטוז? אל דאגה!

הודות לחלבון המבודד, אבקת חלבון Emc2 בטוחה לשימוש גם עבור הרגישים לסוכר החלב.

כמה בטוחה? בעוד כוס אחת של 200 מ"ל חלב מכילה כ-10 גרם לקטוז, מנה של 33 גרם אבקת חלבון Emc2 בשילוב מים מכילה פחות מ-0.6 גרם לקטוז.

עוד דברים מעולים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון של EMC2

אנחנו בEmc2 מאמינים שאפשר לעשות עם אבקות חלבון שלנו הרבה יותר משייקים.

אפשר לבשל איתה, לאפות איתה, להכין לביבות חלבון מעולות, וופלים, קאפקייקס ועוד מלא דברים טעימים!

בא לך לקבל קצת השראה? רעיונות טעימים לשימוש באבקות חלבון Emc2 מחכים לך בדף המתכונים שלנו.

יש לך מתכון טעים לחלוק איתנו? נשמח מאוד לשמוע!

דילוג לתוכן